الجمعة 26 ابريل 2024

محمد الكيلاني ضيف أبلة فاهيتا في «لايف من الدوبلكس»

محمد الكيلاني مع أبلة فاهيتا

فن24-10-2021 | 19:41

حسام يونس

يحل المطرب محمد الكيلانى، ضيفا مع أبلة فاهيتا عبر برنامجها "لايف من الدوبلكس"، ومن المقرر أن تعرض الحلقة يومى الخميس والجمعة، في الساعة 11 مساء على قناة "ON".

ونشر محمد الكيلاني، صورة تجمعه بأبلة فاهيتا، على حسابه عبر "إنستجرام"، وعلق قائلاً: "الأرملة المرموقة لازم تحتضن الوجوة الشابة.. الخميس والجمعة الساعة ١١ بالليل لايڤ من الدوبلكس على ONTV". 

 

وكان محمد الكيلاني طرح مؤخراً أغنيته الجديدة التي تحمل اسم "القلب الأبيض"، عبر قناته الرسمية بموقع نشر الفيديوهات العالمي "يوتيوب"، وذلك بعد غيابه عن الغناء لفترة طويلة دامت 6 سنوات، والأغنية من كلمات الشاعرة الغنائية منة عدلى القيعي وألحان إيهاب عبد الواحد وتوزيع موسيقى فهد.

وتقول كلمات الأغنية: "علمناهم التجارة سبقونا على البيع يا سلام..سيدي سيدي على الشطارة لا  كده ده أحنا بقينا تمام..والوش الاولاني دهب قشرة وغواني  فى تحته حد تاني..خد راحتك قول وماله خلينا نشوف اخرك إيه..مش أول حد جاله فرصه يبيع قال يشتري ليه..ومخطط كل حاجه راحت فين السذاجه..كداب لأ وبشياكه..الله الله الله الله الله..ايوا اظهر كده يلا وبان..شوف شوف القلب الابيض..بقى تنطق فيه الالوان..الله يكون بس في عونهم ... اللي هيلبسوا بعدي انا فيك..لو اطول أنا اعيط واحضنهم ... ع اللي هيحصل بقي وناهيك..حيلك حيلك لسه باقيلك ع الفيلم ده دور ملعبتوش..بان على اصلك ورينا اخرك وألعبلنا بقى ع المكشوف..يبقي عينك ف عينه ويلف عليك ويحوم ويدور..واللي مديتله ايدك عد صوابعك بعده شهور..بعد عمايله عشانا دلوقتي احنا اتركنا..ماخلاص بقي راح زمانا..ايه اللي جرا للحبايب ده بقي اللعب علي المكشوف..عيشنا وشوفنا العجايب فجأة كده مافيش اي كسوف..دي الكدبة وصدقوها الا ماحاولوا يداروها..ولا حتي يزوقوها".


وعلى صعبد آخر، شارك محمد الكيلاني في الماراثون الرمضاني الماضي 2021، في مسلسل "الأختيار 2: رجال الظل"، حول بطولات رجال الشرطة المصرية في مواجهة اﻷخطار التي تعرض لها الوطن بعد سقوط جماعة الإخوان اﻹرهابية في عام 2013، مع التركيز على أحداث فض اعتصام رابعة، وأحداث كرداسة.

"الاختيار2: رجال الظل" من بطولة كريم عبدالعزيز، أحمد مكي، إنجي المقدم، بشرى، أسماء أبو اليزيد، إياد نصار، هادي الجيار، أحمد حلاوة، أحمد شاكر عبداللطيف، محمد علاء، إسلام جمال، زياد زعتر، وتأليف هاني سرحان، وإخراج بيتر ميمي، وإنتاج شركة سينرجي للإنتاج الفني.

كما شارك "الكيلاني" في مسلسل في مسلسل "الآنسة فرح ج3"، وتدور أحداث العمل في إطار الدراما حول شخصية تدعي "فرح"، بعد أن بدأت الحياة تبتسم من جديد لها، وأن متاعبها وأحزانها ولت، خاصة بعد زواجها من طارق في نهاية الموسم الثاني، تكتشف فرح ثمة متاعب جديدة تلوح في اﻷفق.

"الآنسة فرح 3" من بطولة أسماء أبو اليزيد، رانيا يوسف، أحمد مجدي، عارفة عبدالرسول، محمد الكيلاني، تامر فرج، هبة عبدالعزيز، مريم الخشت، مهدي السيد، محمد العمروسي، جيلان علاء، هبة داغر، وتأليف محمود عزت، عمرو مدحت، ﺇﺧﺮاﺝ وائل فرج، وإنتاج إس للانتاج الفني والإعلامي، سالي والي.

Dr.Randa
Dr.Radwa