الثلاثاء 16 ابريل 2024

مايان السيد تنشر صورا من كواليس فيديو كليب «متعلق بيكي» (صور)

مايان السيد

فن24-10-2021 | 20:58

حسام يونس

شاركت الفنانة مايان السيد، جمهورها عدة صور لها من فيديو كليب أغنية "متعلق بيكي "، عبر حسابها الرسمي على "إنستجرام"، وعلقت قائلة: "من كليب اغنية متعلق بيكي".

وظهرت مايان السيد، في الصور برفقة الفنان أحمد الروبي، وكانت ترتدي جبمب سوت باللون الأسود، وانتعلت حذاءً بكعب عالي باللون الأسود، أما من الناحية الجمالية اعتمدت على تسريحة شعر منسدل، وميكاج لطيف يظهر جمالها، ونالت الصور إعجاب الجمهور، وانهالت عليها التعليقات.

وكان أحمد الروبي، طرح بالأمس أحدث أغانيه بعنوان "متعلق بيكي"، على طريقة الفيديو كليب، والأغنية من كلمات وألحان عزيز الشافعي، وترتيب الموسيقى علي فتح الله، وتعد الأغنية هي الأغنية الرسمية لحفل اختتام مهرجان الجونة السينمائي.
 
وظهر مع الفنان أحمد الروبي في الكليب  بعض الفنانات اللاتي شاركن في المهرجان، وفي مقدمتهن الفنانة يسرا.

وتقول كلمات أغنية "متعلق بيكي": "متعلق بيكي..زي الغرقان والقشة..دانا طول الليل بتمشى بكلم نفسي وافكر فيكي..لو اركز في حياتي..زي انا ما بركز فيكي..كنت ابقى عالم صواريخ او كنت احتل المريخ..وانا طفل صغير..سيبك من طولي وعرضي..انتي لعبتي في افكاري..انتي غلبتيني على ارضي..وانا غرضي شريف والله..ومفيش اشرف من غرضي.. ولا في اطيب من قلبي..لو تبتسميلي انا مرضي..متعلق بيكي..زي العطشان والمياه..اصلي ماصدقت الاقيكي..وبايدي وسناني ماسك فيكي..اختل توازني.. جنني جمالك غظني..دي حلاوتك مش طبيعية وبالتبعية انا مفتون بيكي..كان عقلي في راسي مش عارف حطيته فين..غير ان انا قلبي معاكي كده قفلت الونجين..دانا بهرب منك ليكي..وبحبك انتي عليكي..بتلخبط بيني وبينك..وبموت من نظرة عينك..متعلق بيكي.. زي التوكة اللي في شعرك.. نفسي اخربش في مشاعرك..واوصل قلبك وافرح بيكي..وريني السكة.. دي حياتي من غيرك سكة..وانا دبت خلاص على تكة..اتجننت بقى بموت فيكي".